PROJEKTY
Wśród licznych projektów i akcji budujących wizerunek firm i popularyzujących produkty naszych klientów jest wiele takich, które dostarczyły nam szczególnej satysfakcji ze względu na ich innowacyjny, indywidualny charakter i wyjątkowe efekty jakie przyniosły naszym zleceniodawcom np.:
NASI NA DAKARZE
Od początku kariery legendarnego skoczka narciarskiego Adama Małysza w roli kierowcy rajdowego nasz klient Finder był partnerem technologicznym jego teamu. Szczególne znaczenie dla Findera i załogi miał jej pierwszy start w najbardziej wymagającym rajdzie na świecie - Dakarze. Aby umożliwić polskim kibicom najszybsze i najpełniejsze relacje z Ameryki Południowej w Finderze stworzono specjalny serwis on-line i aplikację mobilną, która była nowatorską platformą relacji z rajdu. Serwis był na bieżąco wypełniany relacjami od reporterów Findera, którzy podążali za rajdem, a materiały przesyłali do warszawskiej redakcji serwisu. Naszą rolą w projekcie była współpraca koncepcyjna na etapie konstruowania serwisu i aplikacji mobilnej oraz prowadzenie głównej redakcji serwisu, w tym redagowanie i publikowanie wszystkich jego treści. W czasie rajdu wyemitowaliśmy kilkaset newsów, informacji podsumowujących, relacji fotograficznych i video.
Badanie percepcji kierowców - Instytut Analizy Sensorycznej ISA
ISA prowadzi badania konsumenckie z zakresu psychologii poznawczej, neuropsychologii i eyetrackingu (okulografii). Głównym elementem eyetrackingu są specjalne okulary rejestrujące obraz otoczenia i ruch źrenic osoby badanej co precyzyjnie wskazuje i rejestruje momenty i miejsca skupienia uwagi. Postawiono przed nami zadanie popularyzacji tej metody dla potrzeb marketingu jako obiektywnego sposobu analizy obiektów skupiających uwagę adresatów różnych produktów lub odbiorców przekazów. Zaproponowaliśmy przeprowadzenie badania wpływu reklam przydrożnych jako elementu odwracającego uwagę kierowców od znaków drogowych, co skutkuje zmniejszeniem bezpieczeństwa na drodze. Dla projektu uzyskaliśmy cennego partnera medialnego – najpoczytniejszy polski tygodnik motoryzacyjny, który opublikował obszerną relację z badań opisując metodę badawczą naszego klienta, a wersję internetową relacji wzbogacił filmem, w którym udokumentowaliśmy badanie. Niestety badanie przyniosło wyniki zgodne z naszymi przewidywaniami. Reklamy bardzo skutecznie odwracają uwagę kierowców od znaków drogowych. Zwracają oni na nie uwagę trzykrotnie częściej niż na znaki.
FINDER ONLINE
W początkowych latach współpracy z Finderem naszym zadaniem było popularyzowanie technologii lokalizacyjnych GPS/GSM w zastosowaniach biznesowych i budowanie wizerunku Findera jako renomowanego dostawcy usług opartych na tej technologii. Strategię oparliśmy na wyszukiwaniu i angażowaniu się w atrakcyjne medialnie projekty, w których dodatkowym walorem było wykorzystanie systemu lokalizacyjnego Finder Online. Proponowaliśmy dostosowanie systemu do potrzeb konkretnego przedsięwzięcia, a Finder zapewniał niezbędny sprzęt i obsługę. Projekty polegały na relacjonowaniu konkurencji, w których tradycyjne sposoby relacji nie mogły na bieżąco oddać emocji. Przykładami zawodów, które były transmitowanie online dzięki technologii Findera były m.in.: rajdy RMF Morocco Challenge, MT Rally, Drezno-Wrocław, żeglarskie Mistrzostwa Europy w Match Racingu czy Wielki Wyścig Programu 3. Polskiego Radia. Uczestnicy tego wyścigu, który polegał na jak najszybszym pokonaniu autostopem założonej trasy po Europie, zostali wyposażeni przez Findera w telefony komórkowe z GPS, do których stworzono specjalne oprogramowanie, aby słuchacze radia mogli sprawdzać na cyfrowej mapie systemu Finder On-Line sytuację na trasie wyścigu. Telefony z GPS były wówczas nowinką techniczną, a ich wykorzystanie w systemie lokalizacyjnym bardzo nowatorskie. Projekt, jak i pozostałe, okazał się dużym sukcesem promocyjnym. W czasie trwania wyścigu strona z relacją została odwiedzona ponad 1,6 miliona razy.